
Būtina informacija klientui
Vadovaujantis Lietuvos banko valdybos 2018-06-12 dienos nutarimu Nr. 03-91 patvirtintomis Informacijos, kurią draudimo produktų platintojai turi pateikti draudėjams, atskleidimo taisyklėmis (su pakeitimais), pateikiame Klientui šią informaciją:
1. Apie UADBB „Legator“:
1.1. pavadinimas: Uždaroji akcinė draudimo brokerių bendrovė “Legator” (UADBB „Legator);
1.2. juridinio asmens kodas: 145347184;
1.3. buveinės adresas: Žemaitės g. 60, LT-76301 Šiauliai;
1.4. veiklos vykdymo adresas: Panerių g. 38A, LT-03202 Vilnius;
1.5. kontaktinis telefonas: +370 5 2159227; 1.6. el. paštas: info@legator.lt; 1.7. interneto svetainė: www.legator.lt;
1.8. veiklos statusas: UADBB „Legator“ yra draudimo brokerių įmonė, įtraukta į Lietuvos banko perdraudimo tarpininkų sąrašą, kuris skelbiamas Lietuvos banko interneto svetainėje www.lb.lt. UADBB „Legator“ veiklą prižiūri Lietuvos bankas;
1.9. sąsajos su draudimo bendrove: UADBB „Legator“ tiesiogiai ar netiesiogiai neturi draudimo įmonės, kitų Europos Sąjungos valstybių narių draudimo įmonės ar užsienio valstybės draudimo įmonės akcijų ar kitokių kapitalo dalių, suteikiančių daugiau kaip 10 procentų balsavimo teisių ar sudarančių daugiau kaip 10 procentų kapitalo. Taip pat draudimo įmonės arba draudimo įmonių patronuojanti įmonė tiesiogiai ar netiesiogiai neturi UADBB „Legator“ akcijų ar kitokių kapitalo dalių, suteikiančių daugiau kaip 10 procentų balsavimo teisių ar sudarančių daugiau kaip 10 procentų kapitalo.
2. Apie UADBB „Legator“ paslaugų pobūdį:
2.1. nepriklausomumas: UADBB „Legator“ yra nepriklausoma draudimo brokerių bendrovė, atstovaujanti Kliento interesams. Bendrovei netaikoma jokia draudimo bendrovės (draudiko) prievolė platinti jos produktus;
2.2. patarimų pagrindas: UADBB „Legator“ veikia Kliento pavedimu. Draudimo sutartys Klientui siūlomos atsižvelgiant į Kliento pateiktą informaciją apie poreikius, reikalavimus ir esamą situaciją bei UADBB „Legator“ atliktą rinkos analizę. UADBB „Legator“ siekia pasiūlyti Klientui tinkamiausią produktą iš plataus draudikų, su kuriais bendradarbiauja, asortimento;
2.3. atlygio pobūdis: už suteiktas draudimo tarpininkavimo paslaugas UADBB „Legator“ atlygį gauna iš draudimo bendrovės (draudiko) draudimo sutarties sudarymo atveju. Šis atlyginimas yra įskaičiuotas į draudimo įmoką. Papildomi mokesčiai iš Kliento neimami, nebent raštiškai būtų sutarta kitaip dėl kitų paslaugų suteikimo;
2.4. bendradarbiavimas su draudikais: UADBB „Legator“ bendradarbiauja su pagrindinėmis Lietuvos ir tarptautinėmis draudimo bendrovėmis, tokiomis kaip: AB „Lietuvos draudimas“, ADB „Gjensidige“, ADB „Compensa Vienna Insurance Group“, IF P&C Insurance As Filialas, AAS „BTA Baltic Insurance company“ filialas Lietuvoje, Balcia Insurance SE Lietuvos filialas, UAB „Draudita“, Atradius, Baltic Underwriting Agency, AB, Brookfield Underwriting AB, Chubb European Group Limited, Compagnie Francaise D‘assurance Pour Le Commerce Exterieur Baltics filialas, Compensa Life Vienna Insurance Group SE Lietuvos filialas, ERGO Life Insurance SE, ERGO Life Insurance SE Latvijas filialas, Euler Hermes SA, IF P.C Insurance As Latvijas filialas, IRIS AAS „BTA Baltic Insurance company“ filialas Lietuvoje. Kuke S. A, UAB „Mango Insurance“, Marine Underwriting Services SIA, SB Asset Management, UAB, UAB DK „Lamantinas“, W Denis Europe, UADBB. Draudimo bendrovių sąrašas nuolat kinta, todėl, esant poreikiui, dėl aktualaus pilno sąrašo gavimo prašome kreiptis UADBB „Legator“.
3. Skundų nagrinėjimo tvarka:
3.1. Jei Klientas turi skundų (prašymų) dėl UADBB „Legator“ teikiamų paslaugų, jis turi pateikti raštu el. paštu info@legator.lt arba adresu Panerių g. 38A, LT-03202 Vilnius.
3.2. UADBB „Legator“ į Kliento skundą atsakys per 15 darbo dienų nuo jo gavimo dienos, pateikdamas išsamų, motyvuotą, dokumentais pagrįstą atsakymą raštu popieriuje ar naudodama kitą patvariąją laikmeną, dėl kurios buvo susitarta. Išskirtiniais atvejais, kai dėl priežasčių, kurių UADBB „Legator“ negali kontroliuoti, atsakymo neįmanoma pateikti per 15 darbo dienų, bus išsiunčiamas negalutinis atsakymas, kuriame aiškiai nurodoma atsakymo į skundą vėlavimo priežastys ir terminas, iki kurio Klientas gaus galutinį atsakymą. Bet kuriuo atveju galutinio atsakymo pateikimo terminas negali viršyti 35 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos. Skundai (prašymai) nagrinėjami neatlygintinai.
3.3. Jei Kliento netenkins UADBB „Legator“ sprendimas, Klientas turės teisę kreiptis į Lietuvos banką, kuris prižiūri UADBB „Legator“ veiklą ir nagrinėja vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus ne teismo tvarka. Lietuvos banko kontaktiniai duomenys: Totorių g. 4, LT-01121 Vilnius, tel. +370 5 251 2763, el. p. info@lb.lt, interneto svetainė: www.lb.lt. Taip pat Klientas turi teisę kreiptis į teismą teisės aktų nustatyta tvarka.
4. Kita informacija Klientui
4.1. UADBB „Legator“, siūlydamas sudaryti ne gyvybės draudimo sutartį, išskyrus atvejus, kai draudimo sutartis sudaroma dėl didelės draudimo rizikos, taip pat privalo Klientui pateikti Lietuvos Respublikos draudimo įstatymo 93 straipsnyje nurodytą informaciją:
93 straipsnis. Informacija draudėjui
1. Visa informacija, kurią draudimo ar perdraudimo produktų platintojas teikia esamiems ar galimiems draudėjams, apdraustiesiems, naudos gavėjams ar nukentėjusiems tretiesiems asmenims, įskaitant reklaminę informaciją, turi būti teisinga, aiški ir neklaidinanti. Draudimo ar perdraudimo produktų platintojas, kitos Europos ekonominės erdvės valstybės draudimo ar perdraudimo įmonė ar trečiosios valstybės draudimo ar perdraudimo įmonės filialas gali reklamuoti savo paslaugas visomis prieinamomis ryšio priemonėmis, laikydamiesi priežiūros institucijos patvirtintų reklamos formą ir turinį reglamentuojančių taisyklių, kuriomis siekiama užtikrinti draudėjų, apdraustųjų, naudos gavėjų ir nukentėjusių trečiųjų asmenų interesus. Reklaminė informacija turi būti aiškiai atpažįstama. Draudimo ar perdraudimo produktų platintojas atskleidžia informaciją, nurodytą Reglamente (ES) 2019/2088 ir Reglamento (ES) 2020/852 5, 6 ir 7 straipsniuose.
2. Prieš ne gyvybės draudimo sutarties sudarymą, išskyrus atvejus, kai draudimo sutartis sudaroma dėl didelės draudimo rizikos, kaip nustatyta šio įstatymo 10 straipsnyje, draudikas arba draudimo tarpininkas privalo draudėjui raštu pateikti:
1) Civilinio kodekso 6.993 straipsnio 8 dalyje nurodytą informaciją;
2) informaciją apie draudimo sutarčiai taikomą teisę. Jeigu draudimo sutarties šalys gali laisvai pasirinkti taikomą teisę, – teisę, kurią pasirinkti siūlo draudikas;
3) informaciją, ar teikiama rekomendacija dėl parduodamų draudimo produktų;
4) kai draudimo produktų platinimo paslaugas teikia draudikas, – informaciją apie savo darbuotojų gaunamo atlygio, susijusio su draudimo sutartimi, pobūdį;
5) kai draudimo produktų platinimo paslaugas teikia draudimo tarpininkas, – informaciją apie draudimo tarpininko gaunamo atlygio pobūdį. Jei draudėjas už draudimo produkto platinimo paslaugas atlygį moka tiesiogiai draudimo tarpininkui, draudėjui turi būti pateikiama informacija apie šio atlygio dydį, o kai atlygio dydis negali būti nustatytas, – informacija apie jo apskaičiavimo metodą;
6) draudiko parengtą draudimo produkto informacinį dokumentą.
3. Sutarties galiojimo laikotarpiu draudikas nedelsdamas privalo pranešti ne gyvybės draudimo sutarties draudėjui apie bet kokį šio straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytos informacijos pasikeitimą. Jei ne gyvybės draudimo sutarties galiojimo laikotarpiu draudėjas atlieka kokius nors mokėjimus, išskyrus draudimo įmokų mokėjimą ir numatytus mokėjimus pagal draudimo sutartį sudarius šią sutartį, draudikas arba draudimo tarpininkas taip pat atskleidžia informaciją, numatytą šio straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punktuose, apie kiekvieną tokį mokėjimą.
4. Sudarius draudimo sutartį, draudėjui privalo būti išduotas draudimo liudijimas ir, jei sudaryta individuali draudimo sutartis, individualios draudimo sutarties egzempliorius.
5. Jeigu po draudimo sutarties sudarymo draudėjas kreipiasi į draudiką su prašymu išduoti draudimo taisyklių ar individualios draudimo sutarties, draudimo liudijimo, draudėjo rašytinio prašymo sudaryti draudimo sutartį ir kitų dokumentų, kuriais patvirtinamas draudimo sutarties sudarymas, nuorašus, draudikas privalo, kai draudėjas sumoka sutartą atlyginimą, neviršijantį dokumentų nuorašų išdavimo sąnaudų (jei atlyginimas numatytas draudimo sutartyje), išduoti draudėjui reikalaujamų dokumentų nuorašus.
6. Tais atvejais, kai šiame skyriuje numatytas individualus draudimo sutarties sąlygų aptarimas, draudikas privalo pranešti draudėjui apie siūlomą draudimo sutarties sąlygą ir jos pasekmes. Ši individualiai aptarta sąlyga galioja tik tuo atveju, kai draudėjas raštu patvirtina susipažinęs su ja ir raštu išreiškia sutikimą, kad sąlyga būtų draudimo sutarties dalis.
7. Draudimo produkto informacinio dokumento ir kitos šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytos informacijos pateikimo reikalavimus, kiek jų nenustato Europos Sąjungos teisės aktai, nustato priežiūros institucija.
4.2. UADBB „Legator“, siūlydamas sudaryti gyvybės draudimo sutartį, išskyrus atvejus, kai draudimo sutartis sudaroma dėl didelės draudimo rizikos, taip pat privalo klientui pateikti Lietuvos Respublikos draudimo įstatymo 116 straipsnyje nurodytą informaciją:
116 straipsnis. Informacija gyvybės draudimo sutarties draudėjui
1. Prieš sudarydamas gyvybės draudimo sutartį, draudikas arba draudimo tarpininkas privalo raštu pateikti draudėjui šio įstatymo 93 straipsnio 2 dalies 1–5 punktuose nurodytą informaciją ir raštu pranešti draudėjui apie:
1) galimas draudimo sutarties sąlygas dėl draudimo sumų ir draudimo išmokų, kurias draudėjas turi teisę pasirinkti sudarydamas draudimo sutartį, draudimo įmokų dydžius dėl kiekvieno pasirinkto draudimo sumos ir draudimo išmokos varianto;
2) galimus draudimo sutarties terminus;
3) draudimo sutarties nutraukimo sąlygas ir būdus, iš jų ir apie draudėjo teisę nutraukti gyvybės draudimo sutartį šio įstatymo 124 straipsnyje nustatyta tvarka lengvatinėmis sąlygomis;
4) draudimo įmokų mokėjimo būdus, mokėjimo tvarką ir trukmę;
5) draudimo išmokų dydžio nustatymo ir draudimo išmokos mokėjimo tvarką ir būdus;
6) palūkanų normos dydį, draudėjams tenkančios draudiko pelno dalies apskaičiavimo principus ir pelno dalies paskirstymo būdus, išperkamosios sumos nustatymo tvarką ir apytikrius išperkamosios sumos dydžius, jei sudaroma draudimo sutartis, susijusi su kapitalo kaupimu;
7) esminę informaciją apie draudimo sutartims taikomą apmokestinimo tvarką;
8) nuorodą į draudiko mokumo ir finansinės būklės ataskaitą, sudarydamas sąlygas draudėjui be kliūčių gauti šią informaciją;
9) priežiūros institucijos nustatyta tvarka visus draudimo sutarties mokesčius, išreikštus ir absoliučiąja pinigų suma, kai sudaroma draudimo sutartis, susijusi su kapitalo kaupimu.
2. Gyvybės draudimo sutarties galiojimo metu draudikas nedelsdamas privalo raštu pranešti gyvybės draudimo sutarties draudėjui apie:
1) bet kokį draudiko pavadinimo, teisinės formos ar buveinės adreso pasikeitimą ir, jei draudimo sutartis sudaryta draudiko filialo, apie atitinkamų duomenų, susijusių su draudiko filialu, pasikeitimus;
2) šio straipsnio 1 dalyje nurodytos informacijos pasikeitimą, jei keičiasi draudimo taisyklės ar teisė, taikoma draudimo sutarčiai.
21. Jei gyvybės draudimo sutarties galiojimo laikotarpiu draudėjas atlieka kokius nors mokėjimus, išskyrus draudimo įmokų mokėjimą ir numatytus mokėjimus pagal gyvybės draudimo sutartį sudarius šią sutartį, draudikas arba draudimo tarpininkas taip pat atskleidžia informaciją, numatytą šio įstatymo 93 straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punktuose, apie kiekvieną tokį mokėjimą.
3. Kiekvienais metais draudikas draudimo sutartyje nustatytais terminais priežiūros institucijos nustatyta tvarka privalo raštu pranešti draudėjui apie jam tenkantį draudiko pelno dalies dydį, išperkamosios sumos dydį, taikytų draudimo sutarties mokesčių dydį, kai sudaryta draudimo sutartis, susijusi su kapitalo kaupimu.
4. Teikiama informacija privalo būti aiški ir suprantama.
5. Informacija teikiama lietuvių kalba arba draudėjo prašymu ir susitarus su draudiku – kita kalba.
6. Priežiūros institucija nustato kitus informacijos teikimo gyvybės draudimo sutarties draudėjams reikalavimus.
5. Kitos nuostatos
5.1. Visa informacija, kurią UADBB „Legator“ privalo pateikti Klientui, pateikiama suprantamai, aiškiai ir tiksliai, atspausdinta popieriuje arba kitoje patvariojoje laikmenoje (išskyrus popierių) ar interneto svetainėje. Informacija pateikiama valstybine kalba arba bet kuria kita kalba, dėl kurios susitaria šalys ir jei tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymui.
5.2. Kai teikiamos draudimo tarpininkavimo paslaugos naudojant ryšio priemones, iš anksto Klientui teikiama informacija turi atitikti reikalavimus, taikomus teikiant vartotojams finansines paslaugas ryšio priemonėmis. Jei Klientas pasirenka gauti išankstinę informaciją patvariojoje laikmenoje (išskyrus popierių), informacija pagal nustatytus reikalavimus jam pateikiama nedelsiant, sudarius draudimo sutartį.